2 minute read

SARA PAOLUCCI

ROMA PEOPLE

FRAGMENTS OF LIFE

text Virginia Mammoli

@SARAPAOLUCCIPHOTO

What I love is creating artistic visual stories of whole days and events, but above all everyday life. I work mostly with families and couples. Some want photos for their social media channels, some want a photographic narrative of a journey or an experience that captures the most meaningful, unique and the best photo happened when he adjusted her hair with a really tender gesture, as if she were still a child, although she’s

Women at every stage of life. But in general I like photographing people. I like leaving them a souvenir of a fragment of their lives, from my perspective.

books, people I meet, my own experiences.

The narrow streets of Trastevere, unexpected views from Rome’s terraces, but also hotel rooms, places that are chosen to feel like home, so they say a lot about people.

I love Asian food, so my favourite restaurants include the Chinese Green T and the Japanese Zuma. For the street food version of Roman cuisine, the Mercato Centrale at Termini. For art, apart from unmissable places like Galleria Borghese, I recommend a visit to the Centrale Montemartini Museum.

Quello che amo creare sono racconti visivi artistici di intere giornate, eventi, ma soprattutto del quotidiano. Lavoro principalmente con famiglie e coppie. C’è chi vuole foto per i un viaggio o di un’esperienza, che ne catturi i momenti più foto più bella è nata quando lui le ha aggiustato i capelli con un gesto tenerissimo, come se fosse ancora una bambina,

Le donne, in ogni fase della loro vita. Ma in generale mi piace fotografare le persone. Mi piace pensare di lasciargli il ricordo di un frammento della loro vita, dal mio punto di vista.

i libri, l’arte, le persone che incontro, il mio vissuto.

I vicoletti di Trastevere, le viste inaspettate dalle terrazze di Roma, ma anche le stanze d’albergo, un luogo che viene scelto per sentirsi a casa e che perciò racconta molto delle persone.

Mi piace la cucina orientale, per cui tra i miei ristoranti preferiti ci sono il cinese Green T e il giapponese Zuma. Per la cucina romana in versione street food, il Mercato Centrale a Termini. Per l’arte, oltre a immancabili come la Galleria Borghese, consiglio una visita alla Centrale Montemartini.

I LIKE LEAVING THEM A SOUVENIR OF A FRAGMENT OF THEIR LIVES, FROM MY PERSPECTIVE