Textos da XI Assembleia Nacional da AMI

Page 7

CONTEXTO NACIONAL

O desemprego supera-se o 20% da populaçom ativa, tendo em conta que se tentam maquilhar estes dados com cursos, trabalhos temporários precários, e continuaçom de estudos de maneira permanente. As cifras para a mocidade ronda o 50%. Umha sólida economia submergida, que se estima que seja do 50% do movimento de dinheiro, faz com que a situaçom se vaia mantendo. A máxima marxista da aboliçom do trabalho cumpre-se agora contra as trabalhadoras. A engrenagem de dependência desenvolve o medo a ser desafiuzada, a nom poder pagar as faturas, à exclusom social. E o que em outra altura se via como algo a superar agora vê-se como algo a “defender” de “umha situaçom pior”.

3- A nova peste: depressom, ansiedade, nervos O suicídio é a primeira causa de morte violenta no nosso País, por diante dos acidentes de tráfico. Galiza encabeça as estatísticas de suicídios do Estado, com umha meia de 340 mortes voluntárias ao ano. Um dez por cento do total estatal. Há apenas dez anos, as mortes em acidente de tráfico dobravam os suicídios e agora é ao revés. Em 2009, o ano mais negro, houve um suicídio cada dia.1 Mais do 20% da populaçom está tomando tratamento psiquiátrico a A dura recessom diário sob prescriçom médica. O consumo de psicofármacos é símbolo da económica do capital identidade deste tempo; de períodos de forçada paz social. A dura recessom está a agravar económica do capital está a agravar transtornos mentais derivados da falta transtornos mentais de protagonismo nas condiçons da própria existência. Paradoxalmente, no derivados da falta de capitalismo os períodos de menor consumo de antidepressivos coincidem protagonismo nas com períodos de guerra aberta. Isto tem a ver com umha radical mudança dos condiçons da própria valores da populaçom. Ou seja, a pesar das condiçons dumha guerra serem existência. objetivamente muito duras, o facto de coincidirem a representaçom social com as preocupaçons pessoais cria umha imagem coerente que permite a análise coletiva, a assimilaçom e a potencial procura de soluçons. A forçada paz social cria um enfrentamento entre o imaginário social e as preocupaçons e inadequaçons pessoais ao rol hegemónico. Vivemos em um engano, e isto cria umha frustraçom mental, derivada da incoerência entre o que vemos nos ecrans, e o que realmente nos acontece. Hoje em dia, estamos ainda numha fase de alienaçom maioritária; e a patologizaçom como doenças psiquiátricas de problemas sociais, com a sua correspondente medicaçom, tem para o 1 Em Galiza, 80% dos suicidas som varóns, o qual também é um bom medidor para ver como as mulheres -quem sofrem mais problemas de ansiedade e depressom- nom se decidem a acabar com as suas vidas, muitas vezes amarradas a umha rede de cuidados, responsabilidades e sentimento de culpa que lhes nega até esta fugida, mas as mantém resistindo no seu sofrimento.

7


Issuu converts static files into: digital portfolios, online yearbooks, online catalogs, digital photo albums and more. Sign up and create your flipbook.